ЗДО ясла-садок "Білочка" села Вищеольчедаїв
Вінницька область, Могилів-Подільський район

Прозорість та інформаційна відкритість закладу

 

Освітня програма  закладу  дошкільної освіти     (ясел-садка) «Білочка»   с.Вищеольчедаїв на 2023-20224

                                                                            Зміст

Вступ.  Призначення закладу дошкільної освіти та засоби  реалізації освітньої програми

Розділ 1. Проблема та завдання, над яким працюватиме заклад дошкільної освіти у 2023-2024н.р.

Розділ 2. Права та обов'язки здобувачів освіти

Розділ 3. Умови забезпечення якості  дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти

1. Кадрове забезпечення. Додатки 1,2,3

2. Середовище ЗДО 

Розділ 4. Портрет випускника

1.      Показники компетентності

2.      Наступність ЗДО та ЗСО

Розділ 5. Планування освітньої діяльності закладу дошкільної освіти у 2023-2024 навчальному році

1. Навчальне навантаження. Додаток 4

2. Форма планування роботи з дітьми

3. Планування роботи з батьками 

Розділ 6. Особливості організації освітнього процесу

Гурткова робота.  Додаток 5

Використання інноваційних методик та технологій

Розділ 7. Моніторинг якості наданих освітніх послуг

Розділ 8. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми.

Вступ.

       Освітня програма закладу дошкільної освіти «Білочка» розроблена на основі Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», парціальних програм,  нормативних актів, що визначають єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями  результатів навчання.   

      Головною вимогою в рішенні питань доступності дошкільної освіти  під час воєнного стану виступає узгодження стандартів якості освіти зі стандартами умов її досягнення та забезпечення її якості , організації освітнього процесу  відповідно форм роботи закладу  з  використанням можливостей електронних освітніх ресурсів .

     Головною метою ЗДО є задоволення потреб громадян у догляді, оздоровленні та навчанні дітей дошкільного віку, у забезпеченні умов для здобуття дошкільної освіти.

     Зміст освітнього процесу закладу дошкільної освіти спрямованість на реалізацію освітньої політики держави, регіону, соціуму під час воєнного стану.                                                                                                                                                                                               Мета діяльності завдання відповідно до запитів держави, статуту, соціуму:

  • забезпечення права дітей на якісне навчання, виховання та розвиток основними соціальними інституціями;
  • створення можливості для працезайнятості батьків та розвитку сталого розвитку суспільства в цілому, доступності та якості  надання послуг дошкільної освіти в тому числі і дітей з особливими освітніми потребами та в умовах воєнного стану;
  • підвищення якості професійної діяльності педагогічних кадрів та забезпечення безпечного освітнього середовища.        

    Освітні завдання:

  • визнання унікальності  кожної дитини з її творчими потребами в умовах соціального досвіду та національно-патріотичного виховання
  • створення умов для розвитку самоефективності особистості дитини;
  • забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти;
  • визначення цінності дитинства, прав дитини через ігрову діяльність, дослідницьку та пізнавальну діяльність,розумового розвитку та духовно-моральну активність;
  •  підвищення професійної компетентності педагогічних працівників  з питань забезпечення   якості дошкільної освіти;
  • забезпечення соціальної адаптації дитини та міжвідомчої взаємодії.

    Завдання діяльності закладу:

  1.  Сприяти формуванню національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
  2. Удосконалювати роботу самоефективної гармонійної особистості  у формуванні її соціально-громадянської компетентності  та створення безпечних умов для всебічного розвитку .
  3. Активізувати роботу по використанню гри , як природний ресурс дитини для подолання кризових ситуацій.
  4.  Впровадження  в організації роботи з дітьми технологій культури добросусідства та морально-ціннісного виховання;

Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, який передбачає:

— набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку;

--- формування особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

— виховання елементів природо- доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

— утвердження ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

— засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

       Заклад  дошкільної освіти самостійно приймає рішення, передбачені чинним законодавством, Положенням та цим Статутом і здійснює діяльність в межах своєї компетентності:

— матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, обладнання приміщень у відповідності з державними та місцевими нормами і вимогами у межах виділених асигнувань;

— здійснює залучення додаткових фінансових коштів і матеріальних ресурсів, надання платних послуг;

— звітність перед засновником або уповноваженим ним органом про надходження та використання коштів;

— підбір та розстановку педагогічних кадрів, допоміжного персоналу;

— внесення пропозицій до формування штатного розпису та кошторису;

— визначення ставок заробітної плати згідно з тарифікацією;

— встановлення надбавок доплат у межах виділеного фонду оплати праці.

     Заклад  дошкільної освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

— реалізацію головних завдань, визначених Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Положенням по дошкільний навчальний заклад;

— забезпечення рівня дошкільного виховання в обсязі державних вимог;

— дотримання фінансової дисципліни;

— забезпечення рівня дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

       Робота   закладу дошкільної освіти (ясла-садка) «Білочка » спрямована на надання якісних освітніх послуг населенню. Для цього педагогічний колектив закладу використовує в освітньому процесі найкращий досвід педагогів України, інноваційні методики та технології, але спирається на народні традиції виховання дітей.

Злагоджена робота колективу сприяла створенню власної системи освітньої діяльності, яка має позитивні результати. Про це свідчать  результати моніторингових досліджень рівня розвиненості та навченості дітей старшого дошкільного віку та дітей-випускників закладу, що навчаються в перших класах ЗЗСО села Вищеольчедаєва.

       Одним з важливих засобів реалізації призначення ЗДО «Білочка» є підвищення професійного рівня педагогів закладу, що відбувається за декількома напрямками:

- курсова перепідготовка педагогів ЗДО;

- самоосвіта;

- активні та інтерактивні форми роботи з педагогами тощо.

        Ще одним з головних засобів реалізації призначення ЗДО «Білочка» є організація роботи з батьками вихованців. Для налагодження тісної співпраці з дорослими в закладі плануються та систематично проводяться відповідні заходи:

- батьківські збори з використанням інтерактивних форм роботи (круглий стіл, ділова гра тощо);

- консультації;

- пам’ятки поради в групових роздягальних кімнатах;

- тестування, анкетування тощо.

        Створення відповідних умов для повноцінного розвитку та комфортного перебування дітей у закладі забезпечує адміністрація. За можливістю та за наявністю відповідного фінансування ведуться ремонтні роботи та оновлюється розвивальне середовище, що є важливим засобом його призначення закладу. 

         Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Білочка» є юридичною особою, має власне майно, діє від свого імені, може отримувати майнові та інші немайнові права, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, ідентифікаційний код та реєстраційний рахунок  в органах Державного казначейства.

        Позитивні відгуки громади  про роботу ЗДО «Білочка» та зацікавленість батьків дітей дошкільного віку у відвідуванні саме цього закладу дають підставу вважати роботу колективу задовільною та функціонування закладу необхідним для населення.  

      Освітню програму   закладу дошкільної освіти(ясла-садка) «Білочка» складено на основі виявлених потреб колективу та батьків вихованців, проблемного аналізу освітнього процесу, моніторингових досліджень рівня розвитку виховання, пріоритетного спрямування закладу.

          Освітня програма закладу дошкільної освіти «Білочка» розроблена на основі Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», парціальних програм,  нормативних актів, що визначають єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями  результатів навчання.

Допускається одночасне використання варіативних програм, визначених Переліком програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих МОН для використання у загальноосвітніх навчальних закладах. Дошкільний навчальний заклад та його окремі групи обирають для роботи одну із зазначених програм. Рішення про вибір програми обговорюється та схвалюється педагогічною радою закладу.       Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.03      № 305, навчальний рік у ньому розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня. Діяльність  закладу регламентується планом роботи на рік, що схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується його керівником і погоджується з відповідним органом управління освітою. Рекомендації щодо змісту та форми річного плану надано в інструктивно-методичному листі Міністерства освіти і науки України від 01.10.02 р. № 1/9-434.  

Освітня програма закладу дошкільної освіти « Білочка» затверджена рішенням педагогічної ради №3 від 01 вересня 2023р.згідно наказу по закладу №_____ від ___вересня 2023р. « Про застосування та виконання освітньої програми».

Публічність інформації про освітню програму ЗДО висвітлюється на сайті:  http://v-olchedaiv.dytsadok.org.ua/

  І. ПРОБЛЕМА ТА ЗАВДАННЯ НАД  ЯКИМИ  ПРАЦЮВАТИМЕ   ЗАКЛАД  дошкільної освіти (ЯСЛА-САДОК) «БІЛОЧКА» с. Вищеольчедаїв у 2023-2024 Н.Р.

Проблема над якою працює ЗДО  у 2023-2024н.р.

 «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників району як  чинник забезпечення якості освіти і умова формування інноваційного освітнього середовища»

         Завдання:                                                                                                           

 - Удосконалення форм, змісту і методів розвитку формування у дітей дошкільного віку навичок здорового і безпечного способу життя шляхом здійснення комплексного підходу до організації безпечного освітнього середовища з використанням національно-патріотичного виховання.

- Формування мовленнєвої і комунікативної компетентностей як провідної умови становлення особистості дошкільника.

   Шляхи реалізації завдань:

  1.Використання інноваційної технології;

     2.Взаємодія з батьками;

     3.Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

     4.Блочно-тематичне планування освітнього процесу;

     5.Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти

     6.Здійснення моніторингу якості надання освітніх послуг.

      НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД 2024р.

   Мета: Оздоровлення дитячого організму та забезпечення позитивного емоційного стану дітей    в літній період зусиллями працівників ЗДО і батьків вихованців.

    Завдання:

-         Охопити системним оздоровленням  дітей  ЗДО  шляхом використання різноманітних  засобів та форм загартування.

-         Продовжувати здійснювати соціальний розвиток дітей засобами ігрової діяльності.

-         Продовжувати організовувати самостійну художню діяльность дітей як засіб розвитку творчих здібностей.

  ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ:

-         оптимізації рухового режиму,

-         розширення та поповнення розвивального середовища  ЗДО відповідно до вимог безпеки,

-         використання ігор з піском та водою,

-         самостійна ігрова та художня діяльність дітей,                                                                                                                -         просвіта батьків з питань оздоровлення і розвитку дітей.

  ІІ.  Права та обов'язки здобувачів освіти

 Учасниками освітнього процесу є:

здобувачі освіти;

педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники;

батьки здобувачів освіти;

фізичні особи, які проводять освітню діяльність;

інші особи, передбачені  відповідними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

Згідно із Законом України « Про освіту», що набрав чинності 28.09.2017 року здобувачі освіти мають право на:навчання впродовж життя та академічну мобільність;

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

{Абзац десятий частини першої статті 53 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

{Частину першу статті 53 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

трудову діяльність у позанавчальний час;

збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

2. На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до освітніх програм і угод між закладами освіти та підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і практики. Під час проходження виробничого навчання і практики забороняється використовувати працю здобувачів освіти для цілей, не передбачених освітньою програмою.

3. Здобувачі освіти зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

{Частину третю статті 53 доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

4. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

5. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

  ІІІ. Умови забезпечення якості дошкільної освіти в ЗДО "Білочка"

Кадрове забезпечення

    Колектив  закладу дошкільної освіти згідно штатного розкладу нараховує педагогічного персоналу 5 осіб: директор  -1, вихователі – 3, керівник музичний -1, асистент вихователя -1.

      Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на рівні  закладу дошкільної освіти, шляхом відвідувань педагогами методичних об'єднань, курсів підвищення кваліфікації кадрів.

В 2023-2024 н.р. в закладі дошкільної освіти працюватимуть відповідно педагогічні працівники:

п/п

 

Прізвище, ім’я,

 по батькові

Посада

 

Освіта

 

Педагогічне

навантаження (ставки)

1.

Кушнір Галина Миколаївна

директор

вища

1

 

 

2.

Отт Галина Володимирівна

вихователь

Середня спеціальна

1

3.

Кагляк Людмила Григорівна

вихователь

Середня спеціальна

1

4.

Кривомлін Юлія Сергіївна

Асистент вихователя

Магістр

1

5.

Споденюк Юлія Василівна

Керівник музичний

Училище культури

0.5

Атестація педагогічних працівників в 2023-2024н.р.

п/п

Прізвище, ініціали

Фах за                  дипло

мом

Предмет, що викладає вчитель, або займана

посада

Пройдено курси (дата),

 

 Рік та результати попередньої атестації

Очікувані результати атестації

1.

Кушнір Галина Миколаївна

Керівник закладу

директор

01 жовтня 2021 рік

07 квітня 2022р.

Відповідає займаній посаді

2.

Отт Галина Володимирівна

Вихователь ЗДО

Вихователь

20 листопада 2020р.

21 березня 2023р.

Підтверджено 11 тарифний розряд

3.

Споденюк Юлія Василівна

Керівник хору

Музкерівник

13.10.2022р.

21 березня 2023р.

Встановлено 11 тарифний розряд

 

Курси педагогічних працівників  в 2022 році   

 

 

п/п

Прізвище, ініціали

Предмет,

посада

Категорія,

розряд

Пройдено курси

(місяць, рік)

1.

Споденюк Юля Василівна

музкерівник

10 розряд

13.10.2022р.

Середовище ЗДО

Потужним чинником дитячого розвитку є соціокультурне оточення. Кожна дитина у своєму розвитку зазнає безсумнівний вплив сім'ї, її побуту, культурних уподобань, форми зайнятості старших і змісту сімейних дозвіль.

Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення  в закладі включає в себе розумну і красиву організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині. Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір - музично-спортивний зал, прогулянкові майданчики, інші структурні компоненти (поляна казок, екологічна стежина,  тощо).

  ІV.  Портрет випускника

1. Показники  компетентності

 Психофізіологічний розвиток:

•   має зрілі мозкові структури та функції;

•   характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;

•   проявляє достатню рухову активність;

•   проявляє умілість рук, практичну вправність;

•   здорова, не має хронічних хвороб;

•   володіє основними гігієнічними навичками;

•   знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;

•   володіє основами безпеки життєдіяльності;

•   працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження;

•   користується як провідною правою/лівою рукою;

•   не заїкається і не має інших невротичних проявів.

 

Інтелектуальний розвиток:

•      володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;

•      уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;

•      диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);

•      здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;

•      усвідомлює основні зв’язки між явищами;

•      має розвинене логічне запам’ятовування - добре запам’ятовує і відтворює;

•      встановлює логічну послідовність подій;

•      відтворює зразок на вимогу;

•      робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;

•      розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;

•      диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;

•      розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє;

•      знайома з деякими основами початкових наукових знань.

Мотиваційний розвиток:

•      хоче йти до школи;

•      вирізняється високою допитливістю — розвинена пізнавальна мотивація;

•      може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;

•      має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;

•      свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;

•      зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;

•      у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується;

•      має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

Емоційний розвиток:

•   переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;

•   сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;

•   знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;

•   адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;

•   утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;

•   чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;

•   оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору;

•   володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.

Розвиток  вольової сфери:

•   свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;

•   концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;

•   мобілізує себе на виконання завдання;

•   розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;

•   звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;

•   конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;

•   доводить розпочате до кінця;

•   може відстояти власну точку зору;

•   визнає свої помилки;

•   дотримується своїх обіцянок.

Соціальний розвиток:

•   приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;

•   відкрита контактам, комунікабельна;

•   прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;

•   уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;

•   узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;

•   реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;

•   намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;

•   орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;

•   усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;

•   володіє більш-менш адекватною самооцінкою;

•   поважає себе та інших;

•   має сформований абрис дитячого світогляду, елементарну систему ставлень

ЗДО  ТА ЗСО села Вищеольчедаїв

Між ЗСО та ЗДО «Білочка» укладено угоди про співпрацю та складено плани наступності на навчальний рік, які схвалено педагогічною радою закладу. Директор ЗДО  затвердила плани, директор  ліцею  с. Вищеольчедаїв погодив їх.Планами наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

    І.  Робота з кадрами :          

 1. Підготовити  та провести круглий стіл «Узгодження та затвердження плану взаємодії ЗДО і ЗЗСО на новий навчальний рік»»;                  2. Підготовити та провести  педагогічну  раду  «Засвоєння  матеріалу  старшими  дошкільниками  та  учнями 1  класу»;                                3. Провести спільний семінар-практикум ;                                                                                                                                                                4. Організувати взаємовідвідування вчителями та вихователями відкритих занять ( інших форм організації освітньої роботи) з дітьми старшого дошкільного віку та уроків у початковій школі з метою спостереження за їх розвитком;                                                                        5. Провести анкетування педагогів закладів освіти з питань забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини з метою вивчення потреб у підвищенні майстерності;                                                                                                                                                                             6. Організувати спільні тематичні виставки дитячих робіт,вернісажів,конкурсів;                                                                                                      7. Сприяти самоосвіті педагогів, підвищення фахової майстерності.

    ІІ.   Робота з батьками:                                                                                                                                                                                               1. Систематично  проводити  відкриті  заходи  для  батьків : «День  відкритих  дверей»;  проведення  Інтетнет – консультацій, форумів для батьків;                                                                                                                                                                                                                        2. Організовувати  конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету,                                                                    3.  Проводити ознайомлення з психологічними закономірностями розвитку дитини старшого дошкільного та молодшого шкільного віку;                                                                                                                                                                                                                                            4.  Проводити анкетування з питань особистісного зростання дітей , рівня досягнення дошкільної зрілості для надання консультативної допомоги.

  ІІІ.    Робота з дітьми :                                                                                                                                                                                                  1. Організувати  спільні  заходи у закладах дошкільної і загальної середньої освіти : театралізованих  вистав, відвідування музею;  спільна  праця  на  майданчиках,  ігри  на  прогулянці.                                                                                                                                               2. Спільні свята та розваги:  «Щедра осінь прийшла, гостинці дітям принесла»;«Новорічні ранки»;  « Різдвяні свята», «Матусене свято»; «Свято випуску дітей до школи».                                                                                                                                                                                3. Спільні виставки дитячих робіт: «Золота  осінь»; « Іграшка  своїми  руками»; «Я іду до школи».

    VІ.   Управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дитячого садка та школи, як умови розвитку індивідуальності від 2-7 років, виконання плану наступності  ЗДО «Білочка» тощо)

Планами наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи:                                                                        - формування мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі;                                                                                                             -    формування позитивного ставлення до майбутнього навчання в школі;                                                                                                           - підготовка дітей до ухвалення нової соціальної ролі - школяра;                                                                                                                           - поширення педагогічних знань серед батьків майбутніх першокласників.

   V. Планування освітньої діяльності ЗДО(ясла-садок) "Білочка"  у 2023-2024 навчальному році

 Навчальне навантаження

Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня.    З 1 червня по 31 серпня у ЗДО проводиться оздоровлення дітей. Заклад  дошкільної освіти для здійснення освітнього процесу має право вибору освітніх програм: комплексної як основної та додаткових парціальних для поглибленої освітньої роботи за певними профілями. ЗДО працює в україномовному режимі відповідно до Конституції України і Закону України «Про засади державної мовної політики».  При визначенні навчального навантаження в ЗДО «Білочка» було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015  № 446. Згідно з цим нормативним документом було складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження. Навчальне навантаження: тривалість проведення занять — спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно санітарного законодавства. Безпосередньо  освітня діяльність в групах планується як в першій так і в другій половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень.  В другій половині дня плануються заняття з художньо-продуктивної діяльності. Весь освітній процес організується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.  У  закладі дошкільної освіти «Білочка»  планування та організація життєдіяльності здійснюється за режимними моментами з урахуванням освітніх ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.     Тип заняття обирає вихователь відповідно до теми та мети.     Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої зайнятості передбачається самостійна діяльність дітей: ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою  та ін.); спостереження; пошуково-дослідницька діяльність; самостійна художня діяльність тощо. Згідно з планом вихователя здійснюється індивідуальна робота з дітьми.

Вік дітей

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень

Різновікова група молодшого дошкільного віку  «Веселка»

(від 2 до 4 років)

Заняття «Дитина в соціумі»

1

Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям»

1

Заняття «Логікоматематичний розвиток»

1

Заняття «Мовлення дитини»

2

Заняття « Літературна скринька»   ( ІІ половина дня)

1

Заняття «Образотворча діяльність»

2 (1- малювання, 1- ліплення-аплікація)

Заняття «Музичний калейдоскоп»

2

Заняття «Фізичний розвиток»

2

Фізкультурний комплекс (на свіжому повітрі)

3

 

Конструювання ( ІІ половина дня)

1

Різновікова група старшого дошкільного віку  «Ромашка»

(від 4 - 5 - 6 до 7років)

 

Заняття «Дитина в соціумі»

1

Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям»

1

Заняття «Логікоматематичний розвиток»

1

Заняття «Мовлення дитини»

2

Заняття « Літературна скринька»                                  ( ІІ половина дня)

1

Заняття «Образотворча діяльність»

3 (2- малювання,

 1- ліплення-аплікація)

Заняття «Музичний калейдоскоп»

2

Заняття «Фізичний розвиток»

2

Фізкультурний комплекс (на свіжому повітрі)

3

Конструювання ( ІІ половина дня)

1

Театральна мозаїка ( ІІ половина дня)

1

2. Планування роботи                                                                                                                                                                                         При організації роботи ЗДО «Білочка» всі працівники керуються планом роботи закладу на 2023/2024 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.   Форма планування освітньої діяльності - за освітніми лініями (Базовий компонент дошкільної освіти України).  Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програм «Дитина» (групи «Ромашка», «Веселка».  Перспективний план розробляється на 2 тижні/ 1 місяць наперед. В ньому зазначається:            - тема блоку та теми тижнів;                                                                                                                                                                                        -  мета освітньої діляльності за темою блоку (на місяць);                                                                                                                                         - комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну;                                                                                                              - орієнтовний розподіл занять на тиждень- робота з батьками на місяць;                                                                                                               - примітка для зазначення змін у плануванні тощо.

Календарні плани складаються вихователями на свою зміну (І чи ІІ половину дня). У цих планах зазначаються:

- тема блоку/тижня/дня;

- дата;

- І чи ІІ половиня дня;

- форми та методи роботи визначені перспективним планом роботи у поширеному вигляді в порядку проведення.

 Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару. Кожна група має власний план музичного розвитку дітей. Плани складаються музичним керівником на місяць вперед.

 Форма написання планів затверджено педагогічною радою №3 від 01.09.2023р.

Музичний керівник складає перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються завідувачем закладу.

Перспективні плани роботи з дітьми, перспективно-календарний план музичного розвитку погоджується завідувачем кожного місяця.

 3.Планування роботи з батьками

Протягом 2023-2024н.р. в закладі діє перспективний план роботи з батьками, для батьків вихованців всіх вікових груп. План розглядається на педагогічній раді як додаток до річного плану та схвалюється до використання. Планом визначено форми роботи з батьками згідно з планом роботи ЗДО «Білочка» на  2023-2024 навчальний рік. Відповідно до загального плану роботи з батьками вихователі  складають план роботи з батьками для кожної вікової групи на рік та затверджуються  завідувачем ЗДО. 

Щомісяця у перспективному плані роботи з дітьми вихователі зазначають форми роботи з батьками на вказаний місяць відповідно до складаного плану на рік у відповідній графі. Таким чином плануючи роботу з батьками вихователі здійснюють її систематично та у повному обсязі.

План роботи з батьками включає такі завдання:

проведення загальних батьківських зборів;

проведення групових батьківських зборів;

роботу з батьками майбутніх першокласників;

консультації для батьків;

організацію  зустрічей, свят,  круглих столів, робота веб-сайту.

Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

{Абзац восьмий частини другої статті 55 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

{Частину другу статті 55 доповнено абзацом дев'ятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

{Частину другу статті 55 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

{Частину третю статті 55 доповнено абзацом одинадцятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

{Частину третю статті 55 доповнено абзацом дванадцятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

 VІ. Особливості організації освітнього процесу

     Виконання освітньої програми дасть змогу:

— удосконалити організацію освітнього процесу в закладі з метою  забезпечення ефективної реалізації завдань державного стандарту;

— забезпечити формування у дітей дошкільного віку мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку;

— створити умови для якісного соціально-емоційного розвитку дитини дошкільного віку як запоруки  успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи;

— забезпечити компетентнісний підхід до освітнього процесу;

— розширити спектр додаткових освітніх послуг;

— забезпечити збереження психічного здоров`я дітей ;

— задовольнити освітньо-культурні потреби здобувачів освіти;

— удосконалити систему підвищення професійної майстерності педагогів,  надаючи пріоритет самоосвіті;

— упровадження в освітню практику сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;

— упровадження ефективних технологій співпраці з батьками в практиці психолого-педагогічного партнерства.

Гурткова робота в ЗДО відсутня.

 Використання інноваційних методик та технологій

У закладі дошкільної освіти « Білочка» впроваджується у власну практику уже розроблені, апробовані і рекомендовані педагогічні  новації. Під час організації освітнього процесу  впроваджуються  інноваційні освітні технології та методики: «Виховання гуманістично – спрямованої особистості дошкільника на засадах педагогічної спадщини В.СУХОМЛИНСЬКОГО», «Дошкільнятам  про сталий розвиток: маленькі люди великого світу», «Використання в роботі наборів геометричних фігур “Блоків ДЬЄНИША»,  «ТРВЗ у роботі з дітьми»      та інші.

  VІІ. Моніторинг якості наданих освітніх послуг

  1. Мета моніторингу — виявлення ступеня відповідності результатів діяльності  ЗДО «Білочка»  стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Завдання моніторингу : безперервно спостерігати за динамікою розвитку ЗДО, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;                                                                                                                                                                                                                 здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у закладі дошкільної освіти;                                           підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг.

У 2023-2024 навчальному році у закладі буде здійснюватись моніторинг життєвої компетентності дітей молодшого та  старшого дошкільного віку за різними формами дослідження:

-        Моніторинг основних компетенцій дітей молодшого дошкільного віку за Програмою «Дитина».

-        Оцінювання рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі (Лист МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015р. №1/9 - 535)

  № з.п.

Заходи

Мета

Термін виконання

   1.

Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей

Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми лініями у групах загального розвитку

     Жовтень

Виявлення рівня реалізації завдань програми

ІІ половина квітня

Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі

   2.

Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками

Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності.

1 раз на квартал

   3.

Аналіз планів освітньої роботи з дітьми

Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти

щотижнево

   4.

Анкетування, тестування педагогів, батьків

Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків

За потребою                       протягом року

   5.

Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів.

Визначення рівня професійної  компетентності педагогів

Вересень, квітень

   6.

Моніторинг стану захворюваності дітей  та відвідування ЗДО

Визначення індексу здоров’я дошкільників

1 раз на місяць,                      1 раз на квартал

   7.

Моніторинг фізичного розвитку дітей

Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей

Вересень, квітень

  8.

Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік

Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем

травень, серпень

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

     Внутрішня система забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності повинна передбачати підвищення якості професійної підготовки фахівців відповідно до очікувань суспільства.

Вимоги до педагогічних працівників закладу встановлюються у відповідності до розділу VІІ Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2143-ѴІІІ, чинного з 28.09.2017 року. Процедура призначення на посаду педагогічних працівників регулюється чинним законодавством (обрання за конкурсом, укладення трудових договорів) відповідно до встановлених вимог.

   VІІІ.  Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

У 2023-2024 навчальному році  заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Білочка» в  організації освітньої діяльності керуватиметься головними засадами державного стандарту - Базового компоненту дошкільної освіти України та чинними програмами:

комплексними:                                                                                                                                                              -Освітньою програмою для дітей від 2 до  7 років «Дитина» ( наук.кер. проекту – Огнєв’юк О.В. авт. колективом –  Бєлєнька Г.В.,Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І та ін.) - К.: Київ ун-т Б. Грінченка, 2016 (рекомендовано Міністерством освіти і науки України, лист МОН України №1/11- 16163 від 09.11.2015року)                    

парціальними

 -«Україна - моя Батьківщина». Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку/ О.М. Каплуновська, І.І. Кичата, Ю.М. Палець; за наук. ред. О.Д. Рейпольської. - Тернопіль: Мандрівець, 2016р.    (профільне спрямування закладу);

-«Грайлик». Парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі   / О.М. Березіна, О.З. Гніровська, Т.А. Линник. - Тернопіль: Мандрівець, 2014р.  (організація театралізованої діяльності).

Пояснювальна записка.      

Заклад дошкільної освіти(ясла-садок) «Білочка» Вищеольчедаївської сільської  ради Мурованокуриловецького району Вінницької області області  загального розвитку з групами молодшого та старшого дошкільного віку віком від двох до шести (семи) років переведений у нове приміщення  у 2012 році.                                                                Засновником закладу дошкільної освіти є відділ освіти Мурованокуриловецької селищної рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.    Заклад дошкільної освіти( ясла – садок)   « Білочка»  здійснює  освітню  роботу  українською мовою.                                                                                                                                               Орієнтовна кількість дітей дошкільного  віку -  45 ( дві різновікових групи).                                                                            Режим роботи – п’ятиденний.                                                                                                                                                   Діяльність ЗДО здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту»,   Базового компоненту дошкільної освіти.

Нормативно-правові документи                                                                       

Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання»

 Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305 зі змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ №1124 від 05.10.2009 р.,  №1204 від 16.11.2011р.)

Наказ МОН України від 20.04.2015 № 446 "Про граничне допустиме навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності"

Постанова КМУ від 10.04.2019 № 530 "Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти".

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти від 10 квітня 2019р.» №530

Постанова КМУ від 10.01.2019 № 11 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері дошкільної освіти та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою якості освіти"

Наказ МОН від 08.06.2018 р. № 609 "Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"

Наказ МОН від 16.04 2018 № 372 "Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти"

Наказ МОН від 19.12.2017 № 1633 "Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти"

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 "Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів" 

Інструктивно-методичні документи

Лист МОН від 02.07.2019 № 1/9-419 "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році"

Лист МОН від 19.04.2018 № 1/9-249 "Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти"

Лист МОН від 11.10.2017 № 1/9-546 "Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців"

Лист МОН від 20.10.2016 № 1/9-561 "Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами", фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах"

Лист МОН від 02.09.2016 № 454 "Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах"

Лист МОН від 25.07.2016 № 1/9-396 "Про організацію навчально-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах"

Освітню  програму  закладу дошкільної освіти  ясел- садка « Білочка» села Вищеольчедаїв затверджено   педагогічною радою  №40 від  6 вересня 2023року та введено в дію.

Освітню  програму розроблено   відповідно до листа Департаменту освіти і науки облдержадміністрації 19.07.2019 року та листа Міністерства освіти і науки України   від 02.07.2019 №1/9-419 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році»,згідно  методичних  рекомендацій щодо алгоритму і розроблення освітньої програми закладу дошкільної освіти та орієнтовного зразка освітньої програми директора ЗДО Кушнір Галиною Миколаївною.

Освітню програму схвалено педагогічною радою  ЗДО  с. Вищеольчедаїв протоколом  №3 від 04 вересня 2023  року.

 

Логін: *

Пароль: *