ЗДО ясла-садок "Білочка" села Вищеольчедаїв
Вінницька область, Могилів-Подільський район

Семінар- практикум вихователів району

 У ЗДО с. Вищеольчедаїв відбувся семінар-практикум для педагогів закладів дошкільноїосвіти району                                          Тема: «Використання здоровязберігаючих технологій з метою фізичного виховання дошкільників».

 Мета.  Розширювати знання педагогів про різні здоров’язбережуючі технології та особливості їх використання в умовах дошкільного закладу. Збагачувати ефективними  методами й прийомами  зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.  Удосконалювати професійну майстерність.

Базовий компонент дошкільної освіти вимагає створення  в дитсадку здоров’язбережувального простору, тобто створення в дитсадку таких умов, за яких увесь освітній процес  здійснюється на засадах збереження і зміцнення здоров’я  дитини, формування у неї навичок здорового способу життя.   Згідно програми виховання і навчання дітей від двох до семи років  « Дитина» з розділу «Здоров’язбережувальна діяльність» педагоги мають:                                                                                                                                                                                                                             --  щоденно проводити ранкову гімнастику з використанням дихальних вправ, хороводних ігор, танцювальних рухів, психогімнастики, оздоровчого бігу,точкового масажу, загально- розвиваючих вправ для напруження і розслаблення мязів, доріжки здоров’я, масажу щіточкою або самомасажу стоп ніг;                                                                                                                                                                                                                        --   щоденно проводити на статистичних заняттях та перед ними здоров’язбережувальні фізкультхвилинки (гімнастику для очей, дихальну гімнастику, пальчикову гімнастику, точковий масаж, танцювальні рухи); між заняттями - фізкультпаузи, ритмічну гімнастику, мімічну гімнастику ).                                                                                                                                                                                                                                    -- на заняттях з фізкультури використовувати:  дихальну гімнастику, пальчикову гімнастику, елементи релаксації, елементи психогімнастики, фітбол гімнастики, гімнастику з елементами корекції.                                                                                                                             Спільно з медичними працівниками проводити оздоровчо-профілактичні заходи: вітамінний, заспокійливий чай, відвари та настої, інгаляції з лікарськими рослинами, сольві, лужні інгаляції),  аромотерапію (носіння часникового намиста, зрошення музичної та фізкультурної зали перед кожним заняттям олією евкаліпту, хвойних дерев, використання аромолампи), полоскання ротової порожнини, горла.

Сьогодні ми запрошуємо всіх до подорожі по Морю Здоров’я. Попливемо на круїзному лайнері « Адріана». Курс триматитемо на здоров’язбережувальні технології.  Усім відомо: як корабель назвеш- так і попливеш. Назва нашого лайнера розшифровується так:

- Активно, динамічно, розумно, ініціативно,  азартно,  націлюємо  вихователів на впровадження здоров’яpберігаючих технологій у практику роботи з дошкільниками, бо це актуально.

Представляємо команду нашого лайнера: капітан корабля (завідувач Кушнір Г.М.), Стаф-капітан – капітан  з управління персоналом  Отт Галина Володимирівна, штурман вихователь - Кагляк Л.Г. , боцман- Лазареску А.С., корабельний лікар медсестра Рудніцка Н.М.                                                                                                                                                                                                                 Усіх  вихователів  посвячуємо у члени команди  (роздаються емблеми).  Наш лайнер готовий до подорожі, залишилося тільки наповнити вітрила  «вітром сподівань».

«Вітер сподівань»:

Учасники семінару записують свої сподівання та очікування від заходу, які допоможуть  вирушити  в подорож  (аркуші з цими сподіваннями прикріплюють на вітрилах корабля.                                                                                                                                                  А зараз корабельний лікар  підготує вихователів до подорожі.  Щоб мандрівка пройшла легко і ніхто не потерпав від морської хвороби,виконаємо стимулювальну гімнастику.

Стимулювальна гімнастика – профілактика втоми.

Вправи стимулюючої гімнастики:

1.Вправа на розтягування хребта;

2.Нахили,повороти голови (вправи для м’язів шиї)

3.Нахили тулуба вперед ( забезпечують посилений приплив крові до голови)

4.Різке опускання на п’яти з положення стоячи навшпиньки (  нормалізує тонус судин головного мозку) Віброгімнастика за А.Мішуліним ( стимулює розумову діяльність).

Поглажування, а потім розминання мязів шиї та потилиці кінчиками чотирьох пальців обох рук у поєднанні з масажуванням великим пальцем нижньої частини шиї ( поліпшує кровообіг у судинах головного мозку та стан нервових центрів).      

Ведуча.    Таку гімнастику  рекомендуємо проводити з усіма дітьми для профілактики втоми.  Відповідно до віку дітей комплекси містять від чотирьох до десяти вправ, що поліпшують стан малят і готують їх до занять. Їхня тривалість 3 хвилини. Доцільно проводити її перед початком  першого заняття в добре провітреному приміщенні, а також  під час проведення фізкультурних занять та занять  з розумовим навантаженням

Звучить бадьора музика і лайнер вирушає в круїз.

Море сьогодні тихе, спокійне. Погляньте-но за борт.  Ми бачимо у морі великі рибини.    Прошу вас поспостерігати за поведінкою риб у воді.    

1. Показ фітболгімкастики з дітьми старшого дошкільного віку  «Рибки плавають у морі». Проводить вихователь Кагляк Л.   ЗДО с. Вищеольчедаїв         

        Фото без опису    Фото без опису                               Оздоровча технологія: Фітбол-гімнастика ( розповідь вихователя Кагляк Л.Г.)

Фітбол у перекладі з англ. означає «м'яч для опо­ри».       Мяч має певні властивості, використовується для оздоровчих, коригувальних і дидактичних цілей. Це розмір, колір, запах і його особлива пружність. Вперше великі надувні м’ячі з’явилися в Швейцарії і спочатку використовувалися для лікування дітей, які страждали на церебральний параліч, щоб поліпшити їх нервові реакції і відновити почуття рівноваги. Незабаром після цього  почав успішно застосовуватися в кінезіотерапії. З сорокових років ХХ ст.. фітбол використовується в аеробічній гімнастиці по усуненню порушень постави. Проведення футбол –гімнастики як інноваційної технології пропонується методичними рекомендаціями « Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»(Лист МОН України від 16.08.2010р. № 1/9 – 563). Фітбол-гімнастику можна використовувати у всіх вікових групах.

А ще нас сьогодні зустрічають мешканці  Моря Здоровя ( показ тренажерів).

Педагоги нашого садочка власноруч виготовили нетрадиційні тренажери. Усі вони зроблені з підручних матеріалів; розшиті елементами старих рахівниць, паличками, намистинками, ґудзиками, деталями масажних килимків. Ми покажемо як їх можна використовувати в роботі з дошкільнятами.

2. Інформація вихователя ЗДО с. Вищеольчедаїв Лазареску А.С. ; коментує призначення фізкультурного обладнання (крокодил, морська зірка, черепаха).

Фото без опису   Фото без опису

Доріжка здоровя «Крокодил».

 Ходіння дітей по доріжках здоров'я. Відомо, що на стопах розташована безліч активних точок, стимулюючи їх, ми позитивно впливаємо на процеси, що відбуваються в організмі. При ходьбі босоніж по «доріжці здоров'я» ми виробляємо своєрідний масаж стопи і тим самим тонізуємо весь організм. Тут використовується принцип зміни видів поверхні для впливу на всі біологічноактивні точки ступень ніг. Оздоровчий масаж стоп покращує кровообіг, підвищує імунітет, знижує втому. Регулярно роблячи масаж стоп, можна кожен день покращувати здоров,я своїх дітей.

Тренажер «Зірка»

Призначений для масажу м’язів спини та черева. Заняття на ньому сприяють переходу від стану спокою до стану активної діяльності й навпаки: легке погойдування діє на дитину заспокійливо, а інтенсивне-збудливо.

Тренажер « Черепаха».

Чудово стимулює рухову діяльність, збагачуючи малят позитивними емоціями. Граючи діти масажують стопи,вправляються в корекційній  ходьбі,вчаться координувати рухи, а ще й проявляють самостійність та ініціативність, що надзвичайно важливо для їхнього особистісного розвитку.

Демонстрування нетрадиційного обладнання , випробовування педагогами.

Ми підпливли до острівця, на якому живе плем’я  аборигенів «Тумба-юмба».

Ми не вміємо розмовляти їхньою мовою. Та допоможе нам у цьому оздоровча технологія  « Пальчикова гімнастика»

 3. Пальчикова гімнастика – це інсценування віршів, історій за допомогою пальців. Пальчикові ігри – це вправи пальчикової гімнастики. Різні пальчикові ігри допомагають розвивати чутливість нервових закінчень на подушечках пальців рук, що з одного боку готує руку до письма, а з іншого – стимулює мовленнєвий центр головного мозку.

« Пальчикова гімнастика» від вихователя Отт Г.В. з вихователями.

Фото без опису     Фото без опису

 

4. Масаж. Мурованокуриловецький ЗДО №2

5. Дихальна гімнастика  ЗДО с.Морозівка

6. «Суджок терапія» Мурованокуриловецький ЗДО №1

Ми продовжуємо подорож. 

 Знову острів. Та який чудовий . Пришвартуємось біля цього острова. Який тут чудовий пісок.                                                                  Слідуюча оздоровча технологія « Пісочна терапія»   

7.Пісочна терапія. 

  Інформація Кушнір Г.М. про пісочну терапію.

 «Пісочна терапія» - одна з тих технік, що дозволяє розкрити індивідуальність кожної дитини, розв’язати її психологічні проблеми, розвинути здатність усвідомити свої бажання і знаходити можливість їх реалізації.

Ігри на піску – одна з форм природної діяльності дитини. Пісок «поглинає» негативну енергію, стабілізує емоційний стан малюків. Заняття та ігри з ним поліпшують настрій, дарують радість. Граючись з піском,діти стають впевненішими й здатними долати труднощі, у них розвивається тактильна чутливість,  дрібна моторика рук. Їх можна використовувати під час проведення коригувальних, розвивальних і навчальних занять. Ці ігри сприяють розвитку мовлення, уваги, пам’яті та є відмінним засобом для профілактики корекції.

 Пісочна терапія має на меті творче самовираження людини. Робота з образами у пісочній терапії сприяє самопізнанню, особистісному зростанню, розкриттю творчих ресурсів.

Більш детально хочу зупинитися на технології малювання піском по склі, оскільки вона не так давно увійшла в практику роботи з дошкільнятами.

Показ фрагменту малювання піском по склі .

Фото без опису    Фото без опису

Тема. « Море».

рт-терапія з вихователями (лікування мистецтвом) Створення пісочної анімації в прозорих ємностях з різнокольорового піску.   Матеріал: пісок різного кольору, прозорі ємності з кришечками, лопатки для піску.

Запропонувати вихователям оглянути свою пісочну анімацію; визначити які кольори  переважають. Так можна зрозуміти  результативність нашого семінару.

Переважають світлі кольори – це означає що у вас гарний  піднесений настрій.Наш лайнер завершує свою подорож. Ми повертаємось.  Напевне ви вже втомилися.  Щоб  трохи заспокоїлися, згадаємо здоров’язберігаючі технології:  фітотерапія, ароматерапія, аерозольна терапія.

Фітотерапія, аромотерапія.   Це технології перевірені часом.      

   Ще в давні часи люди всю силу ароматів рослин застосовували для усунення напруги, поліпшення психологічного стану, підвищення настрою, зняття втоми, зокрема і для зміцнення всього здоров’я. Відзначимо, що різні аромати навіть в доісторичних культурах займали важливе місце. У ті часи знали, що за допомогою запахів можна впливати на стан людини, так як аромати володіють енергетичним запасом різних рослин.

Ми підготували для вас мішечки з травами, які мають властивість заспокоювати організм людини. Будете вкладатись спати згадайте про наші мішечки . Поставте біля подушки, і буде вам  здоровий цілющий сон.

В умовах  закладу дошкільної освіти ці технології впроваджуються тільки за призначен­ням лікаря й під його контролем, а також за зго­дою батьків.  

 Мішечки з лікарськими травами в подарунок для вихователів.

Здоровязберігаючих технологій багато. Ми переглянули тільки деякі з них. Це питання залишається відкритим.   Будьте уважні, обирайте лише ті, які найбільше підходять вашим вихованцям. Настав час повертатися додому. Подорож на круїзному лайнері «Адріана» завершено. Бажаю вам успішного застосування набутих знань у професійному житті.                                                               Аналіз…

                                                  Висновок

Ефективність позитивного впливу на здоров'я дітей різних оздоровчих технологій визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками.

 Практика показує, що процес формування свідомого ставлення до власного здоров'я потребує обов'язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичною діяльністю, що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і навичками.

Обов'язковою умовою ефективного використання здоров'язберігаючих технологій  є їх позитивне емоційне забарвлення. Виконання вправ з нудьгою, без бажання не дасть позитивного результату, а скоріше навпаки. Сама радість навчання, так само, як і радість будь-яких вправ і праці, робить дитину щасливою.

Тож давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!

Логін: *

Пароль: *